REFLEXIÓ I AUTOEVALUACIÓ

 En aquesta entrada vos vaig a mostrar diverses relfexions respecte als jocs i esports col·lectius o en equip.  Les reflexions són les següents:

1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

"Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal."

Després de llegir aquest fragment i junt amb el vivenciat a classe, considere que qualsevol esport en equip que tinga un vincle d’oposició no ha de interpretar-se com a necessitat de competició. Per aquesta raó, sobre tot a l’etapa educativa podem aplicar i demostrar que tot joc o esport tant en equip com individual, pot utilitzar-se como una eina que ajude al nostre alumnat a progressar en diferents aspectes com habilitats o valors tant en col·lectivament com individualment. I oblidar la competició com una meta com bé diuen Greháigne i Godbout (1995).


2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

"La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."

Pense que qualsevol joc que realitzarem a la pràctica de rugby en grups reduïts, té relació amb aquest fragment, ja que, el fet de treballar en xicotets grups en permetia realitzar moltes més repeticions que si ho treballarem en un grup gran i per tant, això implica una major activitat i participació dels membres del grup. D’altra banda, considere que aquesta forma de treballar és ideal no soles pel que acabe de comentar o apareix en el fragment, sinó que aquesta disposició ens permet tindre una major comunicació amb els companys, fet que és imprescindible per a treballar col·lectivament.  

💭"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado 💭

3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

 Per exemple el joc del mocador, en comptes de competir en dos grups i si algú furta el mocador a l’altre és punt per al seu equip, el que podem fer és que una vegada ixen al ser nomenats, han de tornar a l’equip contrari al que pertanyien inicialment. D’aquesta manera, ningú pertany a cap equip i no existeix cap puntuació soles el fet de agafar el mocador o pillar al company o companya.



4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

☝Utilitzar el canvi de rol on existeixen diferents objectius

Fer ús dels jocs cooperatius sense oposició on tots tenen el mateix objectiu

👌Reptes sense puntuació, on simplement és veure si es compleix o no

👏Modificant regles dels jocs o esports, és a dir, atorgant certs avantatges o aplicant límits en funció de l’objectiu comú que s’establisca


AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

X

Donat que he assistit a totes sessions i he participat en totes les activitats que s’han proposat.

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

X

 

Segurament les respostes podrien ser més complexes, però considere que estan bé, ja que, és el que he après en les pràctiques realitzades.

 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

 

X

Considere que tant jo com la resta dels membres del meu grup, aportarem idees i participarem tant en l’elaboració com en la pràctica a classe.

 

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 

X

Sent la única que practica l’esport que vàrem triar, vaig intentar explicar, organitzar i ajudar als meus companys tant a comprendre, com elaborar i explicar els exercicis.

 

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

X

 

 


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

X

Pense que no sols és una forma de reflexionar i aprendre del que hem vivenciat a classe. També ens serveix com a eina en un futur per poder consultar i proporcionar-nos idees.

 

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9’8

 

Comentarios

Entradas populares